Sider

onsdag den 21. august 2013

Vaser af garn

På min fridag ville jeg lave et gør det selv projekt, som jeg havde haft lyst til at afprøve siden jeg så det her på Pinterest. Farverne skulle også være de rigtige, så jeg gik en tur i Søsterne Grene og fandt de to farver garn, som jeg syntes passede til min kommende stil i mit hjem. I den lokale genbrugsbutik fandt jeg nogle firkantede temmelig slidte glas, som jeg syntes kunne være pæne. Det ses ikke, at de er slidte, når først garnet kommer på.

Det skal du bruge:

1 glas
Kontakt lim
Garn i to farver
Pensel


Sådan gør du:

1. Find enden på garnet før du begynder projektet, så du hurtigt 
kan komme i gang med, at sætte garnet på og gør glasset rent inden start.

2. Start med at smøre lim på en tredjedel af glasset og sæt garnet stramt på. 
Hold hele tiden garnet stramt. Når du stifter mellem farverne, 
så stop på et hjørne, hvis glasset har kanter eller fortsæt, hvor den forrige farve slap.


3. Efter farveskiftet fortsætter du helt op til toppen, 
hvis du skal lave samme mønster som her, ellers fortsætter 
du bare til du ønsker at skifte farve igen.


Når du er kommet op til den tredjedel, som du satte lim på så limer 
du en ekstra tredjedel og sætter garn på det stykke og til sidst tager 
du det sidste stykke og limer. 


Sådan her ser mine vaser ud, da de var færdiglavet. 
For, at bryde mønsteret lidt, så valgte jeg at lave en enkelt, 
hvor striben var højere oppe. 

Lavet af Omalley

Ingen kommentarer:

Send en kommentar